Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2011 08:57 - Разлики
Автор: pontis Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1970 Коментари: 9 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Когато слушам Харалан Александров, се съгласявам едновременно с Платон и с Чарлз Дарвин. Колко жалко, че мъдреците не могат да научат глупаците на нищо. Затова има два свята. Разликата е в ДНК-то. Другата разлика е възможността за избор.




Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nicodima - Хем социален, хем антрополог, нали? : )))
25.04.2011 09:13
Аз бях по-съгласна със свещеника...
цитирай
2. pontis - nicodima, в този случай не мога да се съглася с тебе,
25.04.2011 09:21
nicodima написа:
Аз бях по-съгласна със свещеника...


но изразявам отново най-искреното си уважение към мнението ти.
цитирай
3. nicodima - Аз не натрапвам мнението си, просто го обявявам!
25.04.2011 09:50
Х. Александров напоследък много ме дразни с изявленията си колко е гнило нашето общество, колко е патриархално и несъвместимо с останалия свят, в същото време това общество се явява суеверно, атеистично или лицемерно религиозно...
Ако беше наистина патриархално нашето общество нямаше да остави на жените да се грижат за прехраната и оцеляването на семейството, а мъжете да се пропиват, а синовете - да се дрогират. Нашето общество е лицемерно патриархално и лицемерно религиозно едновременно.
Къде е рецептата на Хараланов? Църквата поне има готова рецепта - да живеем по Божиите закони!
цитирай
4. pontis - nicodima, не е ли "несъвместимо с останалия свят, суеверно, атеистично и
25.04.2011 10:04
лицемерно религиозно"? Патриархално или матриархално няма голямо значение. Лицемерно патриархално е верно.

А Църквата няма рецепта даже и за яйца по панагюрски. Ти си избрала законите, по които живееш, защото си го направила в резултат на съзнателния си избор, който е резултат от отговора ти на живота. Няма божии закони. Ако имаше, сигурно някой щеше да направи елементарно усилие да ги наложи въпреки волята ни, освен ако идеята Му е била да си направи една голяма кръгла зоологическа градина.
цитирай
5. nicodima - Вместо да споря, ще ти препоръчам нещо:
25.04.2011 10:56
http://elahikari.blog.bg/politika/2011/04/25/dekalogyt-desette-boji-zapovedi.735422

Божиите заповеди... "на които Западът гледа като на своя харта за цивилизоване". / Цитатът е от блога на Ела Хикари /. Имаш ли нещо против тях? Особено последните пет... Те са в основата на християнския морал. Всяко разклонение от пътя на обществения морал е път без изход...
цитирай
6. pontis - nicodima, това ли?
25.04.2011 11:04
VІ. 13. Не убивай.

VІІ. 14. Не прелюбодействай.

VІІІ. 15. Не кради.

ІХ. 16. Не лъжесвидетелствай против ближния си.

Х. 17. Не пожелавай дома на ближния си; не пожелавай жената на ближния си, /нито нивата му/, нито роба му, ни робинята му, ни вола му, ни осела му, /нито никакъв негов добитък/ - нищо, което е на ближния ти."

И заради тези пет реда ли е целия калабалък? Щото никой не го е казал десетки хиляди пъти преди това, или ТИ не би се сетила? Нелепо е и крайно недостатъчно за един бог.

(без да споменавам всичките глупости в предишните пет "заповеди")
цитирай
7. nicodima - "...човек превърна собствената си изгода в критерий за човечност!"
25.04.2011 11:11
каза на едно място Стефан Цанев.
Индивидуалния морал е нещо различно от обществения.
В България властва индивидуалния морал, в който са зачеркнати тези пет последни постулата... Кой даде на хората право да ги зачеркват?
Дори да не вярваме в един имагинерен Бог, има един Бог вътре в нас, който трябва да ни кара да обичаме ближния... това го има дори у най-неспасяемите примитиви понякога...
цитирай
8. pontis - nicodima, постепенно се приближаваме ...
25.04.2011 11:21
nicodima написа:
каза на едно място Стефан Цанев.
Индивидуалния морал е нещо различно от обществения.
В България властва индивидуалния морал, в който са зачеркнати тези пет последни постулата... Кой даде на хората право да ги зачеркват?
Дори да не вярваме в един имагинерен Бог, има един Бог вътре в нас, който трябва да ни кара да обичаме ближния... това го има дори у най-неспасяемите примитиви понякога...


човек превърна собствената си изгода в критерий за човечност!"

Няма човек, има отделни хора, които са различни от всички останали хора. И несъразмерни помежду си. Какво значи ближния? В тебе може да има Бог, но за следващия няма да се закълна.
цитирай
9. milamam - ". . . Колко жалко, че мъдре...
25.04.2011 12:44
"...Колко жалко, че мъдреците не могат да научат глупаците на нищо..."
Не е и нужно, блаженни са те.
Мъдреците да му мислят :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pontis
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2056987
Постинги: 1003
Коментари: 8100
Гласове: 23093
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930