Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2010 09:32 - Поезията, поетите и класациите – отговор за тези, които го „пожелаха”
Автор: pontis Категория: Поезия   
Прочетен: 3584 Коментари: 23 Гласове:
28

Последна промяна: 22.04.2010 09:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Напоследък се разрази истинска „буря” от негодувание срещу провеждането на конкурс за поезия в блога. „Чуха се”, т.е. написаха какви ли не „мнения”, анализи и определения за поетите, включително и това, че „да говориш в рими било налудничаво”. И че „поетите”, т.е. „ненормалните” и „плиткоумните”, искали да „окупират” Първа (не градска, а страница), че поетите били „набедени поетеси”, а поетесите пък били „извратени баби”, които искали да са секси, но … уви, те били просто тъпи. Други, които пък дотогава защитаваха поезията, изведнъж се стреснаха и едва ли не съжалиха. Някои пък, т. нар. „умерени”, изразяват мнение, че поезията имала смисъл само като текст за музика, но иначе – направо си е безсмислена. В тази връзка бих споделил следните „неприлични” мисли:

 

Излишно е да сравняваме римите с лудостта, защото много по-често прозата, не, а бих казал нечленоразделната реч е носител на глупостта. И че глупостта, безнравствеността, пошлостта по-често нямат нужда от слово, те са израз на определено поведение, те са „невербална комуникация”. И да, когато псувам, задължително използвам немерена реч. В този смисъл съм „нормален”.

 

Тези, които правят поезия не се вписват в понятието „средностатистически”. Най-малкото защото освен да ядат агнешко и да поркат, правят и нещо друго. Нещо различно, нещо повече. Използват словото, думите, за да ги подредят по своя си налудничав начин. Но все пак неповторим. И защото в това налудничаво безредие се ражда красотата. Ако красотата се създава от баби и психопати, какво създават „нормалните”? За щастие нито Смирненски, Ботев, или Вапцаров, са били „нормални”. Те са били велики.

Един от големите френски художници казал навремето следните думи за Ван Гог: „предполагах че или ще надмине всички, или ще полудее. Не очаквах, че ще направи и двете.”

... а поезията е много секси. Бих казал, малко повече от силикона. И много повече от обикновеното е**не.



Тагове:   отговор,   „пожелаха,


Гласувай:
28



1. анонимен - Кажи честно,
22.04.2010 09:43
дървиш ли се като прочетеш някой нежен стих на клеопатра?
цитирай
2. pontis - bbbb, честно- да, дървя се,
22.04.2010 09:51
и тогава го прочитам няколко пъти....
цитирай
3. despinida - Нещо нервен, ми се струваш :))
22.04.2010 09:52
Чудна тема за ядосване си си избрал...
Аз бих казала, че поезията е още едно изразно средство, с което изразяваме (или не изразяваме) това, което усещаме (или не усещаме), мислим (или не мислим), или, просто си запълваме времето с правене (неправене) на нещо... Със същата сила, това мое твърдение, може да се съотнесе спрямо говоримата реч, спрямо рисуването, спрямо пеенето, спрямо свиренето...че ако щеш, готвенето... въобще, във всеки продукт, който човек сътворява.... :))))
Следва ли от това, че ако някой не умее да се изразява в рима, е по-некачествен от поетите (широко понятие, с недоказан ефект), или пък, ако някой не е в състояние да пренесе върху платното с четка и боички, най-нежните природни кртини, то той е пълен неудачник...

Такива ми ти работи :)))
Пожелавам хубав ден и ведро настроение!
цитирай
4. анонимен - Ясно.
22.04.2010 09:55
Сигурен съм, че завършваш процедурата с някоя нежна рима на ведрин.
цитирай
5. pontis - despinida,
22.04.2010 09:56
напротив, просто не си ме разбрала докрай. Съгласен съм с всичко, което казваш. :))
цитирай
6. pontis - bbbb,
22.04.2010 09:58
всеки път е различно, нали знаеш...
цитирай
7. queerfish - Ееех, pontis, така ми е мъчно, че има ...
22.04.2010 10:14
Ееех, pontis, така ми е мъчно, че има хора, които се занимават по цял ден с това да мачкат, плюят, хулят и интригуват с онези, които творят /независимо дали е проза или поезия/. Губят от ценното си време, дадено ни за по-различни неща от това да използваме енергията си в мразене. Не се чувствам поетеса литераторски, но по душа – да, и за това ме боли... Когато някой нещо не харесва, просто да не го чете! “Това толкоз просто и логично”, нали! Чудесно е, че си заел тази “неприлична” позиция.

Поздрав най-сърдечен,
твой приятел вечен,
не дебел и поетичен
нарочно тук римуващ риборанчо!
цитирай
8. анонимен - ?
22.04.2010 10:17
Колкото bbbb ли си завистлив или с едно b повече?
цитирай
9. blagovestie - Бих предпочела да
22.04.2010 10:18
чета поезия от баби и луди (макар че не виждам такива в блога), отколкото да надникна в душичката на онези, които смятат, че поезията е дрънкане в рими. Може би последните се смятат за големи капацитети във всяка област, включително и в изкуството, но не вярвам да могат да споделят в рима нещо повече от пръцкане и уригване, защото едва ли могат повече...
Това само ме убеждава, че поезията просто не е за всеки.
И в този смисъл - всяка жабка да си знае блатото...
цитирай
10. kosara2008 - !!! - чудесен постинг , Понтис!!!
22.04.2010 10:19
конкурси, прегледи, проекти - това е начин на добронамерено общуване. лично аз аплодирам всеки такъв порив!самата класация не е важна и не трябва да наскърбява някой, просто участваш за разнообразие, забавление, още повече не търсиш атестация - всъщност така го разбирам аз и съм далеч от мисълта за умност;)а и не сум поет по перо, но по душа съ!!!:)некваситам филосуфийка това си е...Успех на участниците!ще ги чета с удоволствие!пъкможиидафземам и участие:)
цитирай
11. pontis - queerfish, поетеса... и по душа? Ти просто прекали...:)))
22.04.2010 10:20
И що не мразиш? Губиш. Още една "ненормална".
цитирай
12. pontis - blagovestie,
22.04.2010 10:25
да, точно така, който иска да си гледа Биг Брадър Фемили, ем няма фемили, ем няма рими. Всичко е натюр.
цитирай
13. maba32 - поезията
22.04.2010 10:27
Нека да бъде! Навсякъде и у всекиго! И тогава светът ще бъде друг.
цитирай
14. pontis - kosara2008, ами да, доста е просто...
22.04.2010 10:30
и ясно, и изобщо си е съвсем нормално.
цитирай
15. scarlety - Тъкмо мислех
22.04.2010 11:46
да се засрамя,че съм си позволила да напиша някой и друг нескопосан стих,но след като виждам,че има и други налудничави като мен,леко се поуспокоих.Срам не срам,ще кажа,че и най-нескопосания стих ми звучи по-мило от най-интелектуалнокомпетентното плюене!Поздрави!
цитирай
16. divna8 - Съгласна съм с изложените мисли тук!
22.04.2010 12:52
Спирам да споря с "вятърни мелници".

skarlety е права: "....и най-нескопосания стих ми звучи по-мило от най-интелектуалнокомпетентното плюене! "

Поздравления за достойната позиция, pontis! Успешен ден! :)
цитирай
17. mamas - Поздравления за постинга!
22.04.2010 16:29
Според мен, голяма част от противниците на този конкурс дори не са наясно каква е идеята му, а също и кои са заявили участие. Може да се окаже, че отправят обидни квалификации към хора, в чиито блогове сипят хвалебствия. Кога ли са искрени...
цитирай
18. loran - ;(
22.04.2010 17:06
Просто е пълно с бездушни идиоти.Аз лично нямам дарбата да пиша поезия , но изтръпвам когато чета нещо великолепно написано.Така,че майната им .нека си лаят
цитирай
19. анонимен - харесах постинга ти )
22.04.2010 17:58
Както и харесвам стиховете ти . За блогерските конкурси имам особено мнение , четейки предложените творби . Смятам ,че няма да ми повлие в избора на истински талантливи творби които да чета в блога . Пиша моя си поезия , тъй като ми е трудно да пиша проза .Това ,че на някога не му се харесва си е негово право , стига да не го изразява заслепен , уж в стих и да става смешен . В блога ми ще си помествам стихове ,писани от мен без да се влияя от нечие мнение .
Поздрави и успех на конкурса ! )
С уважение към мнението ти в постинга !
Лидис
цитирай
20. monaliza121 - Не само тук...
22.04.2010 18:46
Навсякъде я докарахме до там, че ако се изразиш красиво, вместо да изругаеш, те мислят за перверзник, ако направиш добро, вместо зло - за глупак, ако кажеш истина, вместо лъжа- за неудачник, ако...
Поезията е за хора с чувствителна душа.
цитирай
21. martiniki - хора разни, всеки си има мнение...
22.04.2010 18:57
прочетох различните постинги и мнения през последните дни, поезията е предпочитания от мен начин за общуване, изразяване и компенсиране на красота в битието
цитирай
22. valsodar - :)
22.04.2010 19:48
Интересно ми е само едно - Дали на тези, на които Словото наистина им се отдава, изобщо ще им пука, че някой ги включва в конкурс?

За другите не се и съмнявам!
цитирай
23. анонимен - "тези на които Словото наистина им се отдава" ги няма в този тъп конкурс
26.04.2010 03:05
valsodar написа:
Интересно ми е само едно - Дали на тези, на които Словото наистина им се отдава, изобщо ще им пука, че някой ги включва в конкурс?

За другите не се и съмнявам!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pontis
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2056429
Постинги: 1003
Коментари: 8100
Гласове: 23093
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930