Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2010 14:26 - Защо в България е „невъзможен” гръцкият сценарий?
Автор: pontis Категория: Политика   
Прочетен: 7044 Коментари: 44 Гласове:
25

Последна промяна: 02.05.2010 22:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Отговорът е много прост. Защото България не е Гърция, не е била и няма да бъде. Докато гърците умуват как да платят задължения в порядъка между 30 и 300 милиарда евро (или долара), приходната част на бюджета им за 2010г. предвижда 53 милиарда евро, нашенският бюджет- този на клетата държавица, наречена Република България, е общо 17 милиарда- лева. Порядъкът е верен. Разликата е около 6-7 пъти. Както и в брутният вътрешен продукт, демек, колко струва това, което произвеждаме.

Колко е населението на Гърция ? – 11 милиона.

Колко е това на Българийка -  7-7.5 милиона.

Гърците имали 13-та и 14-та заплата, 14 пенсии, имат Партенона, Акропола, Атон и няколко десетки острова в Бяло море. Ние имаме остров Болшевик, 13-та имаха само държавните служители, а, да и един изкуствен остров на ок. 1000 кв. м., дето един баровец си го направи преди няк. години, и още умуват що е то.


И още какво имаме- арена и замунда (пиши ги бегали, вдигнаха им мерника), корупция като за световно, два вида сирене и два- кашкавал. Кисело мляко- да, ама не, вижте в интернет дали се говори за българско или за гръцко кисело мляко, за българска или гръцка баница (едно ястие с точени кори), мусака и т.н. Ама ние имаме ракия (домашна), шопска салата и Активия. Щях да забравя- имаме вече и метро, както и парно, топла вода и електричество. Което си е истинско постижение (за някого).


Гърците се сражават всеки ден и нощ с държавата (а вече и с Европейския съюз). Борбата е дали тази година да намалят бюджетния си дефицит със 7,8 милиарда евро, т.е. с една „България”.

 

Защото гърците, колкото и да се считаме за по-умни от тях, знаят, че винаги въпросът е тя или те. И предпочитат да фалира Тя, вместо да се лишават Те. Ние всеки ден заспиваме все по-дълбоко. Защото сме се примирили отдавна. И си знаем кой кого. И колко пъти. Без презерватив.

 

И не ракията или узото „правят разликата”, както е модерно да се казва напоследък. А готовността да се бориш за себе си, за семейството, за правата си, дори за живота си. Затова филмът „300” може да е нереалистичен, но е верен. А ние ще си останем с „Те надделяха” (който родените след 1973 не са и гледали) и с ББ Фемили. 




Гласувай:
27




Следващ постинг
Предишен постинг

1. despinida - Тъжни истини,
02.05.2010 14:50
за тъжен народ, който, почти през цялата си 1300-та годишна история, е бил "обичан" от някого.
Но с гола любов, не се живее, трябва и хляб!
Може би стъпваме върху костите на най-древната цивилизация, населявала Европа, ... може би, сме щели да имаме бряг на три морета, ... може би... но благия нрав, присъщ за роба, ни е правил винаги лоша услуга....
На България и трябва градивна злоба и решителност за промени, а не ялова любов !
Гърците обичат веселието и живота, но в никакъв случай, не минават за благ и мил народ :) почти всички гърци, които познавам, се чувстват непосредствени поточци на Александър Велики(както те му казват)...тръпката на завоеватели, им се предава генетично...
За това, може до шия да са в КРИЗА, но не се предават.... а ние, не искаме дори да надигнем поглед, камо ли, да пожелаем да се измъкнем от нашата...:)
цитирай
2. pontis - despinida, докато ние живеем с "градски легенди" за себе си
02.05.2010 15:01
и позволяваме ни управляват полу-селяни, полу-царе, полу-руснаци, полу-образовани и други страдащи от умствена или морална недостатъчност, няма как да живеем добре, освен полу-добре. Т.е. зле.
цитирай
3. nicodima - Доста често ходих в Гърция през последните години...
02.05.2010 15:20
Мисля, че съм ги усетила... Доста груб и шумен народ - като нашия... И мързелив - също като нашия... Политически елит - просташки, като нашия... Интелектуалци - от висока проба, но с лупа да ги търсиш... Като фалираха ми се обади един познат и ми каза: "Какво искаш от народ, който няма в езика си фразата "Добро утро" : )..." Но те наистина отстояват правата си. Обикновените права, заложени в основния им закон - правото на труд и достойното му заплащане... Ама ние имахме комунизъм, ще кажат някои... В Полша, Чехия и Унгария също имаше комунизъм... Значи не е там разковничето... Били сме под турско робство... Ама и гърците са били... Блъскам си главата и се чудя откъде е тази робска психика у нас?! Силата на индивидуалното ни недоволство и слабостта на организираното... Ако някой намери отговора, ще намери и решението... Но досега не познавам такъв...
цитирай
4. pontis - nicodima,
02.05.2010 15:27
може и да са мързеливи, но не като нас. Може да са простаци, но не ги величаят.
Бях в Солун, на крайбрежната улица. Задръстване. Ок. 17.30 ч. Изведнъж се появява един "катаджия" на мотоциклет, скача, буквално захвърля мотора и започва да тича срещу движението, пеша, и да маха с палката за да се изтегли колоната от струпани коли.... Тази "гледка" не съм я виждал никъде в София.
цитирай
5. nicodima - Няма и да я видиш...
02.05.2010 15:36
Но ако беше видял с каква енергия отклоняваха и без това задръстеното движение на Орлов мост заради първомайския митинг на едни други, ръкопляскащи на собствените си изедници...

За гърците - ама ако си забелязал, в Солун мотоциклетите се движат свободно по тротоарите и никой не ги санкционира : )... Сигурно в техния Правилник пише, че може : )... Твоето е било случайност...
Не познавам народ, който да си величае политическия елит, освен ако не живее под диктатура...
цитирай
6. pontis - nicodima, всеки народ има своите недостатъци,
02.05.2010 15:47
но въпросът е какво постига или не постига.
Ще ни изгърбят отново, много здраво, one way or another, и пак ще си чакаме следващите 20 години ... Това знам.
Като студент не вярвах, че нещо ще се промени, някога.
Сега знам, че всъщност нищо не се е променило. Само ни изкараха джигера, excuse my French ....
цитирай
7. nicodima - Да, всеки народ си има недостатъците...
02.05.2010 16:00
но освен тях има и граждански организации, които не само умеят да викат, но го правят умно и аргументирано... Виж какво стана с ГМО-то у нас, когато се обадиха хора, които знаят какво да говорят. Така трябва да е с всичко...

Има някаква доза отмъстителност в хората, притежаващи някаква власт над някого. Преди време се възмутих от джи-пи-тата, които казаха, че след като касата не им изплаща парите, осигурените хора ще си плащат прегледите... Невероятен цинизъм, пак на гърба на хората... Вместо да се насочат към НЗОК и правителството! В никакъв случай не мога да кажа, че съм социално настроена, даже напротив... Но тук става въпрос за най-обикновена справедливост!
цитирай
8. pontis - nicodima, естествено, така е най-лесно.
02.05.2010 16:13
Аз и досега нямам джи пи, добре че имам все пак една приятелка в "реанимация". Като за последно. Справедливост отдавна е думичка с извратено или най-малкото неясно съдържание. Не се изучава в училище, може би затова. ...
цитирай
9. анонимен - NEWS
02.05.2010 21:34
Министрите на финансите на страните от еврозоната одобриха плана за финансова помощ за Гърция в размер на 110 милиарда евро за три години, съобщи Франс прес, като се позова на изказване на премиера на Люксембург Жан-Клод Юнкер, който е и президент на еврогрупата.
цитирай
10. haralanov - Само с хляб не се живее...
02.05.2010 21:39
Абсурдно е да поставяш така нещата!Естествено е,че гръцкият вариант е невъзможен за България!Това ТЕ или НИЕ...Също е и изкуствено зададен проблем.Всеобщо е мнението(споделям го и аз,нищо,че е всеобщо),че е лесно да трупаш дълг и да живееш ,,на широка нога,,.Проблема е,че после иска плащане!А гърците не рачат да плащат.Искат да продължават да се ширят нашироко.И друг да им плаща сметките!И да не затягат колана!Дори в Атина имаше издигнати такива плакати:Богатите да плащат създадената от тях криза!От това по-сиромахомилско,здраве му кажи!Гърция я чака невиждани социални сътресения!Просто,няма как!Не е възможно едновременното приемане на рестрективни мерки в икономиката без от това да бъдат засегнати милиони хора!
цитирай
11. pontis - haralanov,
02.05.2010 21:53
добре, може и да си прав, времето ще покаже. Какъв ще е "гръцкият" сценарий, това първо. И не е те или ние а е "Тя"- държавата, или "ние". Защото държавата, това са "те", а ние сме си ние. В този смисъл мога да се съглася. Струва ми се, все пак, че до приемането на Турция в Европейския съюз, което е малко или повече неизбежно, Гърция няма да бъде изоставена. А след приемането на Турция, България ще изгуби каквото и да е значение, за когото и да било.... Освен за нас самите.
цитирай
12. pontis - анонимен 9,
02.05.2010 22:01
благодаря за информацията, идва съвсем навреме.
цитирай
13. nicodima - haralanov,
02.05.2010 22:41
трябваше след войната руснаците да влязат в Гърция, те и без това са червени всичките... тогава щяха да се усмихнат... Абсолютно си прав. Паразитираха на гърба на Европа, сега пак ще го правят... Европа да му мисли, пък после - и нас...
цитирай
14. haralanov - E,тук вече и аз съм съгласен с теб...
02.05.2010 22:44
След приемането на Турция в ЕС ,,България ще изгуби каквото и да е значение за когото и да е било,,.Така мисля и аз!Днес по друг повод се замислих и върху друго.Не съм се ровил за статистика и инфо но...За почти четири години членство в ЕС,какви средства ефективно е усвоила България и какви средства е усвоила Гърция са същият период от членството си?Има значение!Има значение,защото дори и на пръв поглед се вижда(това е особено видимо в провинцията),че страната ни сякаш не е в ЕС!Сигурно е лаишко но...Няма ли механизми,възможности,на една страна(все едно коя)да не бъдат отпускани заеми,надхвърлящи някакъв процент от брутният и вътрешен продукт?Ето ти споменаваш,че приходната част на гръцкият бюджет предвиждала 53 млрд.евро.Е,да но тези 300 млрд.дълг не означават ли на практика фалит?На много места четох,че за да се справи с проблемите си,освен затягането на коланите на Гърция през следващите 3 години ще са и необходими нови 150 млрд.евро.Това не е ли лудост?И няма ли в крайна сметка всичко това да бъде опростено?
цитирай
15. dolsineq - Жалко, че ни липсва тая злоба, с к...
02.05.2010 22:45
Жалко, че ни липсва тая злоба, с която да отстояваме правата си...:(
цитирай
16. pontis - haralanov,
02.05.2010 23:00
по дефиниция фалит означава задълженията да надвишават размера на вземанията, т.е. на очакваните пари, а неплатежоспособност означава невъзможност да плащаш текущите задължения. Явно засега фалитът се отлага, може би е неприемлив за ЕС, за еврозоната... Гърция ще оцелее, естествено. Защото има ресурс, ако не конкретно икономически, то исторически, географски, политически, защото има влиятелна емиграция и извоювани позиции.
А ние какви позиции имаме, съюзници и/или дипломация?
цитирай
17. pontis - dolsineq,
02.05.2010 23:08
злоба още се намира. Към съседа, към можещите повече, изобщо в контекста на "Нане и Вуте".
цитирай
18. анонимен - разбира се, че Гърция е създала семейството Европа,
03.05.2010 00:14
възпитала е децата си, които пък няма да я изоставят...ние за съжаление не сме част от това семйство...
а за управленските решения и стратегически икономически модели в БГ не се говори...защото управленците ни са тотално неграмотни. може би в селската кръчма ще се намери някой икономист или математик, който да знае математичско моделиране...
жалко за нас..гърците не ги мислете
Сн С
цитирай
19. анонимен - В България е така, понеже всеки си ...
03.05.2010 01:05
В България е така, понеже всеки си седи у дома и разчита някой друг да излезне и да протестира, за да защити правата и свободите му. Не сме готови да се жертваме в името на каквото и да било. А ако съседа се върне с пукната глава от протеста, със злорадо задоволство ще установи, че е бил прав да си остане в къщи
цитирай
20. анонимен - измряха старите хора които са ми ...
03.05.2010 03:51
измряха старите хора които са ми разказвали как гърците са идвали да търсят работа и да просят в българия.сегашния им стандарт е създаден на основа на огромните ежегодни помощи от ес и западни/включително американски/инвестиции още от времето на студената воина.просто левите движения в тази страна са много разпространени и запада се стремеше да направи всичко но да не ги загуби.учил съм с гръцки студенти-малко тъпи и мързеливи,много горделиви но иначе можеше нормално да общуваш с тях.
цитирай
21. анонимен - Съотношението на бюджетите по д...
03.05.2010 05:45
Съотношението на бюджетите по данните ти е 3 пъти, не е 6-7. Съществува и разлика в стандарта.
цитирай
22. pontis - andrei, ... солидарност...
03.05.2010 07:30
отдавна сме забравили какво значи това. Изисква уважение и съпричастност към другите.
цитирай
23. анонимен - Преди няколко месеца ми попадна ...
03.05.2010 09:41
Преди няколко месеца ми попадна една книга на Андрей Тургенев. Хубава книга. Но тук ще я цитирам само заради заглавието: "Да спиш и да вярваш".
Сладки сънища, народе!
цитирай
24. vmir - Pontis,
03.05.2010 09:45
pontis написа:
И предпочитат да фалира Тя, вместо да се лишават Те.


Остава да обясниш как може държавата да фалира, без народа й да се лишава и лично ще те номинирам за Нобелова награда.

Прости ми, но твърдението ти ми изглежда достойно за номинация, но в Гинес, и то - за нелепост.
цитирай
25. анонимен - А да ви напомня, че власта Е предс...
03.05.2010 09:51
А да ви напомня, че власта Е представителна извадка на народа.

Гръцкия вариант? Ми ... много хубаво! Като искате да вадите ябълки от празна кошница - добре, но трябва да знаете, че изконсумираното в някой момент ТРЯБВА да се плати. И колкото по - късно, толкова по - скъпо.

Що вместо да ИСКАТЕ да харчите повече не започнете да искате по - добри законови условия за извършване на дейност и да почнете да произвеждате?

Гърция не е България, но крайния резултат и за двете ще е един. Разликата е, че те летят в първа класа, а ние се татрузим в конски вагон. А целта е една - Соц. пещера с лозунг " Живейте за нас и общото ни благо!".
цитирай
26. vmir - 22. andrei,
03.05.2010 09:57
andrei написа:
от чуждият опит.В ГЪРЦИЯ има синдикати,докато у нас те са формални и осблужват преди всичко правителствата и работодателите.Същото положение е и с полицията,съда,прокуратурата,здравеопазването,образованието и какво ли не още.Формална демокрация,зад която ехидно се хили комунистическата партокрация и милиционерските помагачи.Затова и формално сме живи.Докато не разберем,че за свободата и демокрацията се воюва ежедневно и са необходими воля солидарност и жертви,все така ще подсмърчаме,край съседите си,които знаят как се отстояват права и свободи.


Вярно е, че за свободата и демокрацията се воюва ежедневно и са необходими воля, солидарност и жертви, но без реалистични искания пак не става. Да протестираш защо нямаш жизнения стандарт на другите е не по-смислено, отколкото да се сърдиш на родителите си, че не са милионери или, че не са те родили на друго място.
цитирай
27. анонимен - Sachto v Balgaria e nevasmojen Grazkiat szenarii?
03.05.2010 10:06
Raskovni4eto na uspecha v Balgaria e -NAZIONALISAZIA- i vkarvane v satvora na BSI4KI GERGOVZI GALEVI DINEVI BOJKOVZI , SNAINI I NESNAINI TRUJENIZI NA RASBOINI4ESKIAT KAPITALISAM V BALGARIA VKARVANE V SATVORA NA VSI4KI LIDERI NA PARTII DEPUTATI ,MINISTRI I PRESIDENTI OT 1989 GODINA DOSEGA I OTNEMANE NA BOGATSTVOTO IM V POLSA NA NARODA . TOVA E .
цитирай
28. pontis - vmir 26, Благодаря за номинацията!
03.05.2010 10:13
Корелацията между държава и "народ" изобщо не е равенство, макар че още от комунистическо време ни го внушават. А сега това е поредният идеологически похват с който плашат клетите избиратели, т.е. че трябва да се оправи държавата, ама за тяхна сметка, защото след това щели да се оправят и те. Даже напоследък втората част дори не се обещава, просто си знаят колко сме неграмотни и лековерни. Един френски монарх го беше казал достатъчно откровено- "държавата - това съм аз". През последните години - "това сме аз и моите приятели".
цитирай
29. pontis - vmir 28. Напоследък ни внушават все повече, че да живеем по-добре е
03.05.2010 10:17
нереалистично, даже невъзможно. Пак психо обработка. Т.е. не гледайте какво правим, защото за всичко сте виновни вие.
цитирай
30. borsi - Поздравления за статията
03.05.2010 10:25
Поздравления за статията
цитирай
31. анонимен - pontis, има ли БГ закон за фалити
03.05.2010 10:53
мисля, че не - а то е само начало на преструктуриране, файлване както се казва ...
та Гърция има какво да преструктурира, ние не...
Сн С
цитирай
32. vmir - 31. pontis,
03.05.2010 11:00
pontis написа:
нереалистично, даже невъзможно. Пак психо обработка. Т.е. не гледайте какво правим, защото за всичко сте виновни вие.


Това са само страхове, които отпадат, ако човек има спокоен поглед върху нещата.

Ще приведа една проста сметчица малко по-долу, понеже тук виждам, че се поставя въпроса още по-настоятелно.
цитирай
33. vmir - 34. andrei, pontis -
03.05.2010 11:13
andrei написа:
Не мога да се начудя на разсъжденията на някои хора... Щом им кажеш,че за свободата и демокрацията се воюва ежедневно,започват да овъртат;"ама сега ли му е времето...ама реалистични ли са ни исканията...ама не е ли много опасно...ама няма ли да настинем...ама няма ли да се минем..."С такива разсъждения се стига само до робският хомот,който за някои хора е станал толкова удобен,че го възприемат,като неразделна част от тялото си и накит..Не дай си боже да им го отнемеш,веднага губят равновесие.Е с такъв народ какво може да се направи...?


Няма нищо чудно, нещата са прости - изрази като "робски хомот" и прочие са клишета, които стъпват на заблудата, че останалите са глупаци, щом не споделят твоите виждания.

Не знам колко точно средства от бюджета изтичат, но не е трудно да се пресметне, че ако се източват или прахосват 1/3 от бюджета, намаляването им наполовина в продължение на 5 години, ще осигури поне удвояване на бюджета в края на петата година. Казвам "поне", защото това ще стане дори при запазване на производителността на труда и ефективността на икономиката на сегашните им равнища. Е, продължавайте да викате, че сме роби в полицейска държава, че нямало политика и прочие, за да могат безнаказано да си източват майсторите по източванията...
цитирай
34. pontis - vmir 36,
03.05.2010 11:23
изрази като "робски хомот" и прочие "клишета", както ги наричаш ти, стъпват на оценка за социално поведение.

За тезата ти как ще "забогатеем" 2 пъти за 5 години ако не се "източва" бюджета, мога само да отбележа, че това ще направи държавата по-богата или по-малко бедна. А за какво ще ги изхарчи държавата (т.е. как ще ги преразпредели) ще говорим след 5 години. Но за да не се налага след 5 години да си говорим същото, задаваме въпроса сега. И трябва да знаем отговора му сега.
цитирай
35. vmir - 37. pontis,
03.05.2010 11:36
pontis написа:
изрази като "робски хомот" и прочие "клишета", както ги наричаш ти, стъпват на оценка за социално поведение.

За тезата ти как ще "забогатеем" 2 пъти за 5 години ако не се "източва" бюджета, мога само да отбележа, че това ще направи държавата по-богата. А за какво ще ги изхарчи държавата ще говорим след 5 години. Но за да не се налага след 5 години да си говорим същото, задаваме въпроса сега. И трябва да знаем отговора му сега.


Съгласен съм с това, ето това е наистина добър повод за дискусия.
цитирай
36. demograph - Презрението ни към корените си е причината
03.05.2010 11:49
Който ненавижда дори и собственото си, макар и минало историческо величие, е осъден да бъде тъпкан и унижаван.
Гърците имат общо с Александър Македонски колкото аз със Сака Золу, но се пъчат и репчат. Затуй тях ги зачитат и ще им дадат 150 милиарда евро кредити, а на нас и дължимите европомощи няма да дадат, защото сами се наричаме и държим като бушмени.
цитирай
37. pontis - vmir 38,
03.05.2010 11:49
да, именно за дискусия, но не само между нас...
цитирай
38. pontis - demograph,
03.05.2010 11:54
Отношението към една държава е комплексно, зависи от възможностите й да упражнява влияние върху останалите, икономически, политически или дипломатически. А това винаги се извършва в реално време, не в историческо.
цитирай
39. vmir - 39. andrei,
03.05.2010 12:42
andrei написа:
Каквото имах да кажа- съм кказал.Който разбрал-разбрал.Никой не нарича другите глупаци-ти сам се определяш за всезнайко.Не знаеш колко средства от бюджета изтичат но...започваш да правиш сметки !?Как постигаш това един господ знае?Която мисъл не излиза от твоята глава,е клише и не значи нищо.Липсата ти на уважение към мнението на другите хора те дразни и изкарва от равновесие,за което по-горе споменах.Карай така...По безопасно и здравословно е!Горките гъци...какво ли щяха да направят с живота си,ако имаха такива корифеи на мисълта...


Сметката изобщо не е от трудните, ако не знаеш как се смята, това си е твой проблем. Не за първи път наблюдавам наглостта, с която приписваш собственото си отношение на другите, но знай, че е гнусно да ядеш от хляба на един народ, и да правиш всичко възможно да всяваш раздори и интриги между хората му.
цитирай
40. andreya - Не е възможен ли?
03.05.2010 15:12
Хей, приятел, ти не знаеш българина на какво е способен!... Ще го стигнем това дъно за няколко месеца и така ще задълбаем в него, че от другата страна на кълбето ще излезем!
цитирай
41. silverlining - Думата "солидарност" е демоде, ако не сте забелязали
03.05.2010 19:49
pontis написа:
отдавна сме забравили какво значи това. Изисква уважение и съпричастност към другите.

Никой не я е забравил. Просто се свързва с нещо от рода на: "Тея ги мързи и искат само да им давам" (Нищо, че "тея" може да се утрепват от бачкане и нищо, че нищо не им дават насреща)
цитирай
42. drakulla - гърците ги отпиши,
03.05.2010 21:32
нищо хубаво не ги чака.
цитирай
43. pontis - drakulla,
03.05.2010 21:53
въпросът е нас какво ни чака или какво ново очакваме (а гърците винаги успяват да се разпишат по един или друг начин).
цитирай
44. анонимен - В България от 65 години са на власт
05.05.2010 19:55
комунистите, които са едни крадци, измамници и разбойници.Те 45 години грабеха и безчинстваха над българският народ под прикритието на една идеология, която лесно изоставиха преди 20 години, за да сложат сега маските на демократи и да станат капиталисти, точно това, срещу което уж се бориха.
С тези измамници и разбойници начело на държавата България не може да очаква светло бъдеще.Комунистите, които мутираха в най различни партии, здраво държат властта и продължават да грабят и безчинстват над българският народ, пред който вече стоят егзистенционални въпроси.
Лошото на нашите комунисти е,че те са безродници и служат на чужда имперска агресивна евроазиатска сила.Поне да бяха българи, а те на всичко отгоре продават интересите на България.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pontis
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2056389
Постинги: 1003
Коментари: 8100
Гласове: 23093
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930